Confi-training

Voor wie

Kickboksen is voor iedereen, jong of oud, mobiel of minder mobiel, sportief of niet, psychisch kwetsbaar of niet, het maakt niet uit.
Door te kickboksen ga je uit je hoofd en in je lijf, even niet piekeren, maar (weer proberen te) voelen.

Zoals je eerder hebt kunnen lezen heb ik ruime ervaring binnen de (vecht)sport en in het (samen)werken met mensen die hun rugzak vol levenservaring meedragen.
Ik heb gezien en zelf ervaren wat kickboksen op kan leveren; bij cliënten binnen de ggz, bij de volwassenen en kids / pubers die ik op de sportschool lesgeef en binnen mijn eigen klantenbestand heb. Daarnaast heb ik zelf beroepsgerelateerde PTSS, opgelopen tijdens mijn werk binnen de ggz. Het in beweging blijven helpt mij om mijn hoofd leeg te maken, het verlegt mijn focus en maakt me bewust(er) van wat mijn lijf doet, wanneer mijn ademhaling niet goed is merk ik dat, mijn bewegingen worden direct beperkt.
Dit komt met grote regelmaat ook voor bij de klanten die ik train. Dit laat maar weer zien dat Kickboksen heel goed als spiegel gebruikt kan worden.

Er is wetenschappelijke onderzoek gedaan en het blijkt dat trauma’s vooral in het lichaam diepe sporen nalaten. Belangrijk hierin is dat mensen weer eerst leren om zich veilig te voelen in hun eigen lichaam. Mensen met een trauma kunnen vaak geen onderscheid maken tussen reëel en denkbeeldig gevaar en leven in een staat van constante waakzaamheid. Lichamelijk contact, het elementairste hulpmiddel om te troosten en te kalmeren, is uit de meeste therapieën verbannen. Terwijl juist dat enorm kan helpen om je weer veilig te voelen in je lichaam, om te ervaren dat het gevaar geweken is. Als dat gebeurt, en het stresssysteem van de emotionele hersenen kalmeert, kunnen andere delen van het brein ook weer gezonder functioneren.’ (voor het hele artikel klik hier)

Los van PTSS kun je kickboksen ook heel goed inzetten bij het herstellen van een depressie, burn-out of bij angst -paniekaanvallen.
Mijn missie in de nabije toekomst is om voor bovengenoemde groepen aparte lotgenoten smallgroup trainingen te gaan verzorgen, met gelijkgestemden bezig zijn zonder je schuldig te hoeven voelen als het even niet gaat of wanneer het niet lukt om mee te doen, aanwezig zijn is soms al een hele stap. Samen het plezier van bewegen terug te vinden en daarmee de noodzaak van bewegen in te zien.
Soms kan het zijn dat je uit een kwetsbare situatie komt of met geweld te maken hebt (gehad), wees niet bang, je hoeft niet gelijk handschoenen aan om te slaan. We bouwen samen alles op in jouw tempo.
De trainingen zijn niet alleen fysiek op kickboksen gericht, we zullen ook gebruik maken van bewustwording mbt je lichaamshouding, mindfulness en stiltes (en proberen te voelen ipv te denken)

Nieuwsgierig wat kickboksen voor jou kan betekenen, lees rustig de website door en wees welkom voor een gratis proefles.
Bel, mail of app om je vragen beantwoord te krijgen

OSU!
Saskia


(Osu is een samenvoeging van twee woorden uit de vechtsport: Oshi betekent “duwen of vooruitstrevend”
Shinobu die betekent “te verdragen” Zo kan Osu geduld, vastberadenheid en volharding betekenen. Als je je eigen grenzen verlegt, gebruik je Osu!)
Daarnaast gebruik je OSU als uiting van respect naar de dojo, je trainer en je tegenstander / trainingspartner

De weg naar het doel begint met een eerste stap